Rühmaruum kui õpetaja
Koolitus

Rühmaruum kui õpetaja

  • Toimumisaeg: kokkuleppel
  • Kestus: 4 akadeemilist tundi
  • Koolitaja: Mari Kummer
  • Hind: kokkuleppel

Lapse areng on kõige paremini toetatud teadlikult loodud keskkonnas, mis kutsub uurima ja avastama. Sellise keskkonna loomiseks ei ole vaja soetada uusi asju, vaid teha loovaid ja nutikaid uuskasutuse valikuid. Kui keskkond pakub lapsele võimalust aktiivselt tegutseda, katsetada ja eksida, kogeb ta eduelamust, mis toetab tema enesehinnangut ja, Koolitus keskendub sellele, kuidas teadlikult luua keskkond, kus õppimine toimub loomulikult mängu ja igapäevase tegutsemise käigus.

Eesmärk

Toetada lasteaia ja -hoiu töötajaid lapse igakülgset arengut soodustava õpi- ja kasvukeskkonna loomisel, kasutades olemasolevaid ressursse ja nutikaid taaskasutuslahendusi ning tehes teadlikke valikuid. Koolitus annab lihtsaid ja praktilisi näpunäiteid, kuidas olemasolevat rühmaruumi kohandada.

Õpiväljundid

Koolituse lõpuks osaleja:
● mõistab teadlikult loodud õpi- ja kasvukeskkonna olulisust lapse arengu toetajana;
● oskab teadlikult kujundada ruumi ja tegevusi lähtudes laste huvidest ja vajadustest;
● väärtustab igapäevategevusi ja vabamängu õppimisvõimalustena;
● kasutab rühmaruumi kujundamiseks taaskasutuslahendusi;
● oskab luua olukordi, kus laps saab avastada, katsetada ja eksida ning kogeda eduelamusi.

Sihtgrupp

Lasteaiaõpetajad, abiõpetajad, lapsehoidjad ja juhid, kes soovivad kujundada lapse arengut toetava ja loova keskkonna.

Koolituse ülesehitus

Koolitus on ülesehitatud selliselt, et osalejad oleksid aktiivselt kaasatud ning neil oleks võimalus avaldada enda arvamust, jagada kogemusi ja planeerida edasisi samme.

Koolitust saab tellida nii kontaktkoolituse kui ka veebipõhise koolitusena. Koolituse kestvus on 4 akadeemilist tundi.

Lisainfo saamiseks ja teie vajadustele vastava kokkuleppe sõlmimiseks võtke ühendust Koolituskeskuse juhi Mari Kummeriga telefonil +372 5623 9539 või kirjutage koolituskeskus@lasteklubi.ee

 

Mari Kummer on 15 aastat töötanud lasteaiaõpetajana erinevas vanuses lastega ja juba teist aastat Väike Päike üldõppejuhina, koordineerides 12 lastehoiu õppetegevust. Mari usub, et igas lapses peituvad supervõimed, mis vajavad teadlikku toetamist. Teda paelub loomulik õppimine läbi igapäevategevuste ja mängu, mille saavutamiseks on vaja luua rühmaruumis lapse igakülgset arengut toetav keskkond ning võtta päriselt aega laste tundmaõppimiseks. Mari soovib sinuga jagada käsikäes teooriat ja praktikat, kuidas väikesed muudatused rühmaruumis võivad luua imesid. Mari tõi näite, kuidas „möllamise pesa“ loomine rühma aitas ülejäänud ruumi muuta mõnusalt rahulikuks.