Avastuspäev 16.05

Hea 5-12-aastane LAPS, ÕPETAJA ja LAPSEVANEM, kui huvitud kõigest innovaatilisest ja tehnoloogilisest, siis ootame Sind Väikese Päikese nuti- ja robootikaavastuspäevale.

Sind ootavad nutikad töötoad, ägedad show'd ja esitlused ning head nõuanded digiturvalisusest ja nutividinate mõistlikust kasutamisest!

"KUIDAS ÕPETADA TULEVIKKU?" 
16. mail kell 11-16
Lasteaias Väike Päike, aadressil Kraavi tee 1, Viimsis

Avastuspäeval osalemine on kõigile TASUTA!

Tutvu allpool põneva programmiga ja pane end töötubadesse aegsasti kirja.

NB! Töötubades osalemiseks on vajalik eelregistreerimine.
Töötubades osalejate arv on piiratud!

Avastuspäeva programm

TÖÖTOAD 11.00-12.00 (eelregistreerimisega al 15.04)

HELIMAAILM – AVASTAME ELEKTROONILIST JA DIGITAALSET MUUSIKAT – Alar Mäerand, Rendin.co arendaja
Eesmärk: Heli, rütmi ja müra tekitamine ja uurimine.
Kui oskad muusikat teha on hea, kui ei oska, seda parem – me ka eriti ei oska. Ometi on meil tekkinud hulk/vidinaid/pudinaid ja komponente, mille abil saab heli tekitada ja uurida ning mida soovime Sulle proovida anda, et huvi tekitada. Tule ja avasta muusikamaailma. Kuidas luua heli, müra, rütmi ja muusikat ilma päris pille kasutamata. Kasutame lihtsaid vidinaid, et uurida elektroonilise heli maastiku. Tuvume vähemalt seitsme erineva muusika-asjaga/instrumendiga nt Pocket Operator, Artifon, TouchMe ja muud. Proovime koos aru saada, kuidas elektrooniline signaal muutub heliks. Seejärel paneme kõik koos instrumentidele käed külge. Osalejad saavad kordamisi proovida kõiki instrumente. Peale töötuba on aega ka edasi uurida. Töötuba võiks osalejatele tekitada huvi elektroonilise muusika loomise ja kuulamise vastu.

TEEN ISE VALGUSTI – Meelis Maamägi, valgusdisainer
Eesmärk: Meisterdame valmis ühe praktiliselt kasutatava valgusti ning tegevuse käigus omandame mõned algteadmised valgusest ja elektrist.
Kui oled geomeetrilises optikas või kvantfüüsikas spetsialist või oma erialalt elektriekspert, siis on sul selle töötoa käigus palju jagada kõikidele kaasteelistele. Kui aga ükski nimetatud valdkond tuttavalt ei kõla, siis jääb töötoas valgustit meisterdades kindlasti midagi uut külge, millega eputada sõprade või pereliikmete hulgas. Iga uus teadmine avardab meeli ja mis kõige tähtsam, lülitab peas pirni põlema.
Töötoa alguses teeme kiire sissejuhatuse valguse olemuse kohta ning jagame mõned näpunäited elektriohutuse kohta. Seejärel kui põhitõed selged alustame meisterdamisega. Töötoa lõpus imetleme ja kiidame ennast ning esitleme teineteisele enda kuldsete kätega valmistatud valgustit.
Sissejuhatus 20 minutit, komponentide tutvustus 5 minutit, meisterdamine 45 minutit, 20 minutit enese ja teiste imetlemine.

QOBO – Robomiku
Programmeerimine läbi puslekaartide, millega tigu programmeerima asume. Lisaks proovime puslekaarte teise mängurežiimina skännida ning seeläbi Qobo juhtida.
3 mängu režiimi: puslerada, kaartide skännimine.
Ja mis kõige tähtsam – Qobo räägib eesti keeles ning on ekraanivaba!
Lastele vanuses 3-8-aastat.

MULTIFILMI TEGEMINE – Kristina Vee, Väike Päike robootika juhendaja
Multikategemise töötoas õpime tegema multikat, kasutades äppi Stikbot Studio. Valides sobivad töövahendid (legod, plastiliin, ise meisterdatud või joonistatud tegelased jne), saab iga laps oma väljamõeldud loo ellu äratada. Võimalik on juurde lisada heliefekte ja salvestatud hääli.

CODING EXPRESS – Robomiku
Mida teeme? Koolieelikutele mõeldud Coding Expressi komplektiga saab sobivate teemade kaudu märkamatult edasi anda programmeerimise algoskusi. Kui lapsed komplektiga töötades ehitavad rongi ja rongiraja, paigutavad mänguklotse ja mõjutavad rongi tegevust, siis kasutavad nad ideede genereerimiseks ja väljendamiseks intuitiivselt analüütilist mõtlemist. 
Võimaldab käsitleda erinevaid teemasid: transpordivahendid, emotsioonid, numbrid ja loendamine, aastaajad jpm.
Paneme üheskoos Coding Expressi mäest üles ja alla sõitma, proovime O kujulist rada, Y kujulist rada ning katsetame, mis värvi klotsid, mida tähendavad. Õpime lisaks rongile ka muid transpordivahendeid.

OSMO – Valge Klaar
Suurepärane võimalus iPad lapse arengu jaoks tööle panna. Õpi numbreid, sõnu, joonistamist, programmeerimise aluseid, muusika loomist, inglise keelt ja seda kõike traditsioonilisel viisil, füüsiliste mänguasjadega, kasutades iPadi.
Töötuba on mõeldud õpetajatele, koolijuhtidele, õppetehnoloogidele, kuid kõige rohkem rõõmu pakub see lastele. :)

MASH MASHINE avatud 11-16 – Maive Lille, Väike Päike muusikaõpetaja
Muusika on universaalne keel, kuid enamikul meist puuduvad oskused, mis on vajalikud selle loomiseks. Mash Machine muudab muusika kogemuse Sinu jaoks reaalsuseks. Ainulaadne plokkide ja laudade kujundus võimaldab mängijatel luua unikaalseid ja suurepäraseid kõlavaid kompositsioone, lihtsalt tükke ümber liigutades. Sisseehitatud heli- ja kajakontroll lisavad sügavust ja valikuvõimalusi, pakkudes mängijatele täielikku muusikalise juhtimise ja loomingu tunnet.
Lugude salvestamine, helipankade kohandamine või DJ-lahing on vaid näide paljudest põnevatest kogemustest.
Töötuba on vaba liikumisega, eelnevat registreerimist ei vaja.

DROONIDE SAAL

11.00 DROONIDEMÄNG – Nemo Vunk, Meridein OÜ

  1. Vaatame üle, mis asjad on multikopterid, nende tööpõhimõtte ja milleks nad head on.
  2. Soovi korral alustame päris algusest – tikutopsi suurustest lennuaparaatidest, nende juhtimisest ja omadustest.
  3. Võrdleme ja vaatame lähemalt erinevate firmade tooteid ja tootefilosoofiaid – Jamara, Horizon Hobby, Parrot, DJI ja Yuneec.
  4. Kindlasti on teemaks ohutus – nii lendamise kui akude osas.

ACTION LAVA

12.00 UNICORN SQUAD, juhendab Liis Koser

13.00 KRISTIINE GÜMNAASIUMI ÖÖKULLID, juhendab Lauri Vilibert
Tutvustamisele tulevad Öökullide meeskonna tegemised läbi aegade, näidatakse tehtud roboteid ja programme, Lego FLL väljakul missioonide lahendusi jne.

VESTLUSALA “Nutimaailma võimalused ja ohud”

Vestlust viib läbi Madli-Maria Naulainen, Kuressaare gümnaasiumi haridustehnoloog
12.00 Täiskasvanutele
14.00 Lastele
Millised on sinu teadmised nutimaailma võimalustest ja ohtudest? Vaatame koos järele, lahendame mõned ülesanded ja räägime toredatest, arendavatest mängudest.

TÖÖTOAD 14.30-15.30 (eelregistreerimisega al 15.04)

HELIMAAILM – AVASTAME ELEKTROONILIST JA DIGITAALSET MUUSIKAT – Alar Mäerand, Rendin.co arendaja
Eesmärk: Heli, rütmi ja müra tekitamine ja uurimine.
Kui oskad muusikat teha on hea, kui ei oska, seda parem – me ka eriti ei oska. Ometi on meil tekkinud hulk/vidinaid/pudinaid ja komponente, mille abil saab heli tekitada ja uurida ning mida soovime Sulle proovida anda, et huvi tekitada. Tule ja avasta muusikamaailma. Kuidas luua heli, müra, rütmi ja muusikat ilma päris pille kasutamata. Kasutame lihtsaid vidinaid, et uurida elektroonilise heli maastiku. Tuvume vähemalt seitsme erineva muusika-asjaga/instrumendiga nt Pocket Operator, Artifon, TouchMe ja muud. Proovime koos aru saada, kuidas elektrooniline signaal muutub heliks. Seejärel paneme kõik koos instrumentidele käed külge. Osalejad saavad kordamisi proovida kõiki instrumente. Peale töötuba on aega ka edasi uurida. Töötuba võiks osalejatele tekitada huvi elektroonilise muusika loomise ja kuulamise vastu.

OSMO – Valge Klaar
Suurepärane võimalus iPad lapse arengu jaoks tööle panna. Õpi numbreid, sõnu, joonistamist, programmeerimise aluseid, muusika loomist, inglise keelt ja seda kõike traditsioonilisel viisil, füüsiliste mänguasjadega, kasutades iPadi.
Töötuba on mõeldud õpetajatele, koolijuhtidele, õppetehnoloogidele, kuid kõige rohkem rõõmu pakub see lastele. :)

MULTIFILMI TEGEMINE – Kristina Vee, Väike Päike robootika juhendaja
Multikategemise töötoas õpime tegema multikat, kasutades äppi Stikbot Studio. Valides sobivad töövahendid (legod, plastiliin, ise meisterdatud või joonistatud tegelased jne), saab iga laps oma väljamõeldud loo ellu äratada. Võimalik on juurde lisada heliefekte ja salvestatud hääli.

CODING EXPRESS – Robomiku
Mida teeme? Koolieelikutele mõeldud Coding Expressi komplektiga saab sobivate teemade kaudu märkamatult edasi anda programmeerimise algoskusi. Kui lapsed komplektiga töötades ehitavad rongi ja rongiraja, paigutavad mänguklotse ja mõjutavad rongi tegevust, siis kasutavad nad ideede genereerimiseks ja väljendamiseks intuitiivselt analüütilist mõtlemist. 
Võimaldab käsitleda erinevaid teemasid: transpordivahendid, emotsioonid, numbrid ja loendamine, aastaajad jpm.
Paneme üheskoos Coding Expressi mäest üles ja alla sõitma, proovime O kujulist rada, Y kujulist rada ning katsetame, mis värvi klotsid, mida tähendavad. Õpime lisaks rongile ka muid transpordivahendeid.

MATATA LAB – Robomiku
Proovime robotiga kaardiläbimist, muusikat ja joonistamist!
Komplekti tugevused võrreldes teiste robootikavahenditega lastele vanuses 4-9 on:

  • Pidev ülevaade programmist
  • Kõik ühes lahendus (geomeetria – nurgad, joonistamine, muusika tegemine, funktsioonide võimalus)
  • 4-9 aastased lapsed õpivad varakult mängides programmeerima

MESSIALA

VALGE KLAAR
Tutvustamisel erinevad haridusliku sisuga mängu ja vahendid.

Valge Klaar OÜ on Eesti kapitalil asutatud Apple volitatud partner, kes opereerib Valge Klaar kaubamärgi all Apple müügi, hooldus- ja koolituskeskust.

ROBOMIKU
Tutvustamisel on erinevad hariduslikud robotid.

Robomiku on ESTROTECH OÜ kaubamärk ning esindab LEGO Education tootesarja Eestis. Kuni 2011 aastani tähendas Robomiku Tallinna Reaalkooli ning MTÜ Robootika koostöös korraldatud tehnoloogiapäevi. Tehnoloogiapäevad toimusid Tallinna Reaalkoolis, Pärnu Ühisgümnaasiumis, Tartu Kivilinna Gümnaasiumis ning Narva Ühisgümnaasiumis. Robomiku võeti kaubamärgiks pärast seda, kui LEGO A/S keelas endise kaubamärgi kasutamise. Praegu kannab Robomiku nime ka iga aasta kevadel toimuv koolirobootika võistlussari. Sellel võistlusel antakse välja igal aastal ka parima koolirobootika kooli tiitel.